top of page

במפגשי האפיה אשמח להנחות וללמד את רזי האפייה עם מתכונים פשוטים להכנה ומרשימים למראה, שאותם נבחר יחד בהתאם לרצונכם, תוך שימוש בחומרי גלם הקיימים בכל בבית

  • תמונת הסופר/תעדי ברק אגמון

לחמניות נחש בריח

עודכן: 18 בינו׳ 2019


אני משוגעת על המאפים של יהודית אביב הלוחשת לאוכל.

רק לפני מספר חודשים התוודעתי לעשייה של יהודית ונראה שזו היתה אהבה ממבט ראשון. כמעט כל מאפה שהיא עושה - אני מנסה. בינתיים, הכל התקבל בבית בשמחה והתלהבות גדולה.

חלת הלחמניות כבר מזמן הפכה אצלנו לקבועה. החלה המתוקה והחגיגית של ראש השנה, קישטה את שולחן החג ברוב פאר והדר ועל לחם הכוסמין והלחם הפשוט והמשגע שלה, כבר הספקתי לכתוב ממש כאן.




בשבת נסענו לצפון ובדרך בעודי מתעדכנת בחדשות האינסטוש, לא יוכלתי שלא להתעלף מהצילום המופלא של הלחמניות הרכות והמשגעות שיהודית העלתה באינסטוש שלה.

היה לי ברור שאת המתכון הזה אני חייבת לנסות גם.

ומה אגיד לכם קוראי היקרים: מתכון פשוט להכנה שאחרי ההתפחה הופך לבצק חלומי שאפשר לעשות איתו הכל מהכל. נצמדתי להנחיות של יהודית, אבל הבצק הזה כל כך ידידותי שאפשר לעשות איתו לחמניות עגולות, או מאורכות או קשר או מה שרק רוצים, והכי כיף שאפשר לתת אותו גם לילדים.

כמה שאני אוהבת לעבוד עם בצק.....

מתפיחים שוב, מורחים ביצה וקדימה לתנור.

20 דקות אפיה והבית עם ריח משגע ומהתנור יוצאות לחמניות יפייפיות, טעימות ורכות כל כך. חלק חוסלו עוד באותו היום וחלק עברו להקפאה. במשך כל השבוע נועה קיבלה בכל יום לחמניה תוצרת בית בארוחת הבוקר. היום היא כבר אמרה לי : אימא, לא צריך ירקות וגבינה, מספיקה לי הלחמניה :-)


יהודית קוראת להן לחמניות רכות וטעימות, אך כשהכנתי אותן עלתה לי בראש תמונת נחש הבריח מ'הנסיך הקטן'.


המחשבה על הנסיך הקטן הזכירה לי את המשפט "אין אנו מכירים אלא את הדברים שהורגלנו בהם"(אנטואן דה סנט-אכזופרי - הנסיך הקטן). משפט נבון שמסמל עבורי דרך ארוכה של לימוד, של סקרנות, של גיוון, של חשיפה ושל תעוזה לנסות גם דברים חדשים ושונים שלא הורגלתי בהם.


תנסו גם. ממליצה בחום :-)



277 צפיות0 תגובות

!חדש

מפגשי אפיה 

בהתאמה אישית

bottom of page