top of page

במפגשי האפיה אשמח להנחות וללמד את רזי האפייה עם מתכונים פשוטים להכנה ומרשימים למראה, שאותם נבחר יחד בהתאם לרצונכם, תוך שימוש בחומרי גלם הקיימים בכל בבית

  • תמונת הסופר/תעדי ברק אגמון

תותים, עסקים ומתכונים - השילוב המושלם


השתייכות לקבוצות פייסבוק אזוריות מביאה איתה חשיפה ומפגשים עם אנשים, קהילות ושירותים שונים.

השבוע, באחת מקבוצות הפייסבוק של תושבי חדרה, נתקלתי בפוסט מכירת תותים אורגניים ישירות מהחקלאי. המחיר היה טוב, התזמון היה טוב והעובדה שכל בני הבית אוהבים תותים, הובילה אותי לרכוש ארגז של 4 ק"ג.


בשיחת הטלפון עם ש. מפרסם הפוסט הבנתי שלא רק שמדובר בתותים טריים ואורגניים, אלא גם שהוא יביא את הסחורה ישירות אלי הביתה בשעות אחה"צ ("עדיף לך אחה"צ, המשלוח יגיע ישר מהקטיף").

יותר טוב מזה, כנראה שלא אוכל לבקש.


לקראת ערב כשראיתי שהבחור לא מגיע, יצרתי קשר לוודא זמן הגעה. בכל זאת אני לבד עם שני הפושטקים וצריכה לתכנן את זמני המקלחות וההשכבות.

"אל תדאגי יקירה, הבן שלי יצא והוא בדרך אליך". מעולה. הכל טוב , בלי לחץ, שיסע בזהירות.

עשר דקות לאחר מכן - טלפון. "אל תשאלי, הבן שלי עשה תאונה, הוא בסדר אבל מחליפים פרטים ויש עיכוב. אני שולח לך את המשלוח במונית. אני ממש מצטער, אני לא אקח ממך כסף על הסחורה. הפעם עלי".


איש יקר, תנשום עמוק. הכל בסדר בלי לחץ. אפשר מאוחר יותר, אפשר גם מחר. הכל טוב. זה רק תותים, הבן שלך חשוב יותר. תהיה איתו. אני כאן, לא הולכת לשום מקום.


כעבור שעה בערך הוא מגיע, כולו התנצלות וצער כאילו שכח לאסוף את הילד מהחוג.

כשהגשתי לו את הסכום לתשלום הוא הסכים לקחת רק מחצית מהסכום. לא עזרו תחנוני לשלם לו את מלוא התמורה - "השירות שלי הוא מעל הכל!" כך הוא אומר לי.


וככה, בערב יום שני, אני חווה שוב את אחד השיעורים החשובים בעסקים: שירות, אדיבות, אכפתיות וכבוד לצרכן הם ה א'-ב' של כל עסק.

זה לא המחיר (שגם ככה היה זול), זו לא ההטבה (שנתן בעקבות האיחור), זה ה"שמניות באוויר" שהבחור עשה בכדי לספק לי את המוצר שהזמנתי במועד שקבענו. נוסיף לזה מוצר איכותי, טעים ועסיסי והמעגל הושלם:

מוצר איכותי + שירות אישי מכל הלב = צרכנית מבסוטית עד השמיים שמנשנשת תותים במעלית.


וככה, בערב יום שני, מצאתי את עצמי עם 4 ק"ג תותים בבית.

4 ק"ג זה המון ולאור העובדה שמדובר בפרי עם "חיי מדף קצרים", מיד התחלתי לחפש מה לעשות עם כל היופי המתוק הזה.

פוסט קצר בעמוד הפייסבוק של מאיפה המתכון? הביא איתו שלל רעיונות : ריבה, מוס תותים, עוגת גבינה עם תותים, לשמור בשקיות במקפיא לשייקים עתידיים וכן, ברור גם לאכול מלא החופן.

משלל ההמלצות החלטתי להכין היום שני מתכונים:


עוגת שמרים, גבינה ותותים לבבית במיוחד של יהודית אביב האהובה מהבלוג 'הלוחשת לאוכל'.

את העוגה הזו זכיתי כבר להכין בסוף השבוע האחרון למפגש חברים ומזמן כבר לא נתקלתי במתכון כה מושלם. הבצק, המלית, הרעיון והביצוע! הכיף הגדול הוא שמדובר בבצק כל כך מפנק ושלבי עבודה כל כך פשוטים, שנועה הקטנטונת קיבלה פיקוד על המטבח והכינה (כמעט) הכל.

והתוצאה...אוי התוצאה.... כמה שהיא יפה וטעימה!



במקביל לעוגה, הכנתי גם ריבה. הרי איך אפשר לקבל 4 ק"ג תות שדה ולא להכין מהם ריבה?!


חיפוש מהיר בגוגל והעין שלי נופלת על 'ריבת התות של סבתא לאה' מתוך הבלוג 'אב במשרה מלאה'.

גם מתכון של סבתא, גם נכד שכותב עליה ועל המתכונים שלה - הכי געגוע לסבתא מינקה שלי ז"ל שיכול להיות. אז הכנתי. הלכתי שלב אחרי שלב וקיבלתי כעבור שעתיים ריבת תות שדה משגעת בכל קנה מידה.


רוצים לראות את כל שלבי ההכנה?

כנסו לעמוד האינסטגרם של מאיפה המתכון?





160 צפיות0 תגובות

!חדש

מפגשי אפיה 

בהתאמה אישית

bottom of page