top of page

במפגשי האפיה אשמח להנחות וללמד את רזי האפייה עם מתכונים פשוטים להכנה ומרשימים למראה, שאותם נבחר יחד בהתאם לרצונכם, תוך שימוש בחומרי גלם הקיימים בכל בבית

  • תמונת הסופר/תעדי ברק אגמון

יום הולדת

עודכן: 9 באוג׳ 2020

חודש יוני הוא חודש אהוב. הקיץ כבר כאן, הימים ארוכים ויש לי יום הולדת🎂

העולם נחלק לשניים: אלו שאוהבים ימי הולדת ואלו שלא. ממש כמו עם כוסברה.

אני מהסוג שאוהב וחוגג ונהנה מכך. יום אחד שהוא רק שלי (ושל ניקול חברתי היקרה שגם היא נולדה ב 3.6), יום אחד בשנה שבו אני עוברת לצד המקבל. רק מקבלת. רק סופגת את הברכות ואת האיחולים ואת המילים הטובות שנאמרות לי. מעין יום של חשבון נפש, אבל משמח כזה שמאפשר להתבונן על היופי והטוב והשפע שקיים מסביבי.


באחת מהברכות שקיבתי מאחותי ניצן היא שאלה אותי בתמימות"איזו עוגה את מכינה לעצמך?"

ואז אופסס 🤔 לא מצאתי תשובה בשלוף.

שאלות שהתשובה שלהן אינה מידית, הן שאלות חכמות בעיני. אלו שאלות שמאתגרות אותי לעצור ולחשוב. ובשאלה התמימה הזו מסתתרות מספר שאלות המשך:

1. איזו עוגה אני הכי אוהבת

2. איזו עוגה מרגשת אותי

3. מתי בפעם האחרונה אפיתי לעצמי עוגה

4. מתי בפעם האחרונה מישהו אפה עוגה שמיועדת לי


השאלה הראשונה הזכירה לי את הסרט 'תפוס את הכלה', שבאחת הסצנות ריצ'רד גיר שואל את ג'וליה רוברטס איזו ביצה היא הכי אוהבת ומגלה שבכל מערכת יחסים היא אוהבת את הביצה שבן זוגה אוהב ושבעצם אף פעם היא לא עצרה לחשוב איזו ביצה היא הכי אוהבת. לשמחתי, אני לא ג'וליה ועוד לפני שלב בני הזוג ידעתי היטב איזה עוגות אני אוהבת יותר ואיזה פחות. מה שכן, מאוד שימח אותי לדעת שגם רועי אוהב סינרול ופרג ועוגות תפוחים.


השאלה השנייה היא יותר מורכבת כי היא שאלה של רגש ולא בהכרח טעם או איכות. כשהייתי נערה ואימא שלי הכינה לי עוגת יומולדת (שכבות טורט, קצפת ופירות בין השכבות) זה ריגש אותי. אני מניחה שבמבחן הזמן האיכות והטעם לא היו עומדים, אבל הזיכרון והידיעה שאימא הכינה אותה בעצמה, ריגשה אותי אז ומרגשת אותי היום. על אותו משקל, כשנועה מגלגלת רוגלך או מכינה ומקשטת עוגה זה מרגש אותי, גם אם הרוגלך קצת עקומים או שהקישוט בעוגה התפקשש.


שאלות 3 ו 4 הן כבר ממש שאלות למתקדמים ולמען האמת נתקעתי עם התשובה. וואלה - לא זוכרת.

כמו שאתם יודעים אני אופה הרבה גם למשפחה וגם לחברים וגם לאירועים, אבל עוגה בשבילי - כזו שיש עליה תג שם "לא לגעת זו עוגת יום ההולדת של אבא/נועה/מיקה/אלעד/איתי", לא זכור לי מתי היתה. מוזר נכון?!

גם השאלה הרביעית נשארה פתוחה. הסנדלר הולך יחף והאופה נשאר רעב😉

אבל מי אני שאפול לי לדכדוך (ועוד בחודש יום ההולדת), אין סיכוי! הרי זו בדיוק ההזדמנות לחפש לי מתכון של עוגה שאני אוהבת ולהכין אותו רק לעצמי. תוך כדי כתיבה נזכרתי שראיתי מתכון קליל לבראוניז עם הפתעות מסקרפונה של אינס שילת מהבלוג 'תיק אוכל', וזו הזדמנות נהדרת לנסות אותו.


ובחזרה לשאלה מס' 1 - איזה עוגות אני הכי אוהבת....


סינרול

באופן כללי, אני אוהבת מאוד שמרים ובעיקר עם קינמון. המתכון של הסינרול בספר המאפים של 'על השולחן' (עמוד 142) הוא בעיני מתכון מושלם:

*עובד טוב בחלבי *עובד מצוין בפרווה *ניתן להקפאה *אפשר להכין שבלולים קטנים, גדולים ואפילו סינרול אחד ענק לכל המשפחה *הבצק מצוין לעבודה ישירה ומושלם בהתפחת לילה במקרר



עוגת גבינה קרה (או בעברית "גבינה פירורים")

הכי בייסיק בעולם. בתבנית עגולה, מלבנית או כל כלי קיבול אחר, העיקר שאפשר יהיה ליישר....

עם השנים, מצאתי שהמתכון שבספר המתוקים של 'על השולחן' (עמוד 104) הוא מתכון קל ופשוט שתמיד תמיד יוצא מוצלח


עוגת שמרים פרג

את העוגה הזו אני לא אופה. את העוגה הזו אני קונה!

עוגת הפרג של "העוגות של שושנה" בכפר הרא"ה, היא ה-עוגה. זו העוגה שאני יכולה לחתום עליה שהיא העוגה הכי טובה בעולם Ever. אז אם אתם על כביש 4 בואכה חדרה, כנסו לכפר הרא"ה וחפשו את השילוט. תאמינו לי שלא תתאכזבו.


יום הולדת שמח

163 צפיות0 תגובות

!חדש

מפגשי אפיה 

בהתאמה אישית

bottom of page