top of page

במפגשי האפיה אשמח להנחות וללמד את רזי האפייה עם מתכונים פשוטים להכנה ומרשימים למראה, שאותם נבחר יחד בהתאם לרצונכם, תוך שימוש בחומרי גלם הקיימים בכל בבית

  • תמונת הסופר/תעדי ברק אגמון

ניקוי "רעלים" - האומנם?

עודכן: 17 באוק׳ 2020

יש דברים בחיים שאני מקדישה להם הרבה זמן ומחשבה וניתוח לפני שאני נגשת אליהם, ויש לפעמים אירועים שמבלי להקדיש יותר מידי זמן ומחשבה - פתאום אני מוצאת את עצמי בתוך החוויה.

כך זה קרה עם ניקוי ה"רעלים" שעשיתי.


כבר תקופה ארוכה שאני מרגישה שהגוף שלי צריך עזרה.

טיפולי הפוריות, ההריון המורכב והלידה הקיסרית בגיל "צעיר" כמו שלי, נתנו את אותותיהם בכל מיני מכאובים ותופעות פיזיולוגיות שאחסוך מכם😉. משיחות שהיו לי עם המדקרים השונים שטיפלו בי במהלך השנים האחרונות, הבנתי שבגיל מבוגר קשה יותר לגוף להתאושש מהאתגרים הרבים שהעמסתי עליו ולעיתים הדבר בא לידי ביטוי בעומסים על הדם, הכליות והכבד (עפ"י הרפואה הסינית והיפנית).


חיפוש קטן בגוגל על דרכים לניקוי כליות/כבד הביא איתו שלל הצעות וכתבות על שיטות וסדנאות לניקוי רעלים, שיטות שונות של צום, מיצים וחוקנים (השם ישמור🙈🙉🙊)


עזבתי את גוגל וכתבתי לחברה: "יצא לך לעשות ניקוי רעלים? מה את יודעת לספר לי?"

היא לא ידעה הרבה, אבל הפנתה אותי לחברה נוספת שממש עכשיו סיימה סשן של ניקוי גוף שעשתה עם אומינה. בחיפוש בקבוצת הפייסבוק של אומינה (ניקוי גוף קהילתי עם אומינה) מצאתי את תוכנית הניקוי ויחד עם ההסברים, הטיפים וההמלצות של חברתי יצאתי לדרך.

ביום ראשון רוקנתי את חנות הטבע הקרובה לביתי (למרות שממש לא חייבים) וביום שני התחלתי.


שלושת הימים הראשונים - הם ההקדמה לקראת "הדבר האמיתי". הם המבוא. ההכנה של הגוף לקראת הבאות.

הרבה שתיה, הרבה ירוקים, שייקים מעושרים בסופר פוד ובעיקר סדר יום מאוד ברור ומוגדר.

10:00 שייק, הרבה תה צמחים, 13:00 צהריים (מתוך תפריט), הרבה תה צמחים, 16:00 שייק, הרבה תה צמחים, 19:00 סלט. זהו. נגמר. אפשר להמשיך לשתות תה. כיף גדול😫.


השייקים סבבה. מנות "האוכל" גם נחמדות - אנטי פסטי או סלט חסות ונבטים עשיר בגרעינים ואגוזים - אפשר לחיות עם זה.


מחשבות של יום ראשון: אוף כמה התעסקות. אפילו עוגת שמרים לוקחת לי פחות זמן משייק ירוקים

מחשבות של יום שני: למה כואב לי הראש? ולמה אני עצבנית? בלילה אני לא מצליחה לישון - התחילו כאבים בגב התחתון.

מחשבות של יום שלישי לתוכנית: כל הכבוד לי על המשמעת👋👋. עם האוכל אני סבבה, אבל מה נסגר עם כאבי הגב שלא מרפים?! נכנסת לקבוצה בפייסבוק מזינה: "כאבי גב" ומקבלת מבול של תגובות. מסתבר שזו תופעה ידועה של ניקוי הגוף מכל הסוכרים והקפאין - עכשיו הכל ברור. מקבלת את הכאב בהבנה.


החלק הראשון מאחורינו 💪 ופנינו לקראת המנה העיקרית: 5 ימים על נוזלים בלבד - שלב הניקוי העמוק😮


סדר היום נשמר: שייק / מרק / שייק / מרק ובין לבין הרבה שתיה של מים עם לימון או תה צמחים.

הרבה פטרוזיליה, כוסברה, נבטים מכל הסוגים, בזיליקום, נענע, מלפפונים, אגסים ולימונים כיכבו במטבח שלי. גם מרק הירקות נטחן, לא לפני שקיבל ערימת חציר.

אפשר לסכם שבמהלך חמשת הימים של הניקוי העמוק שתיתי את כל הגינה, ושלכל מה שנכנס אלי לגוף היה את אותו הצבע, אותו המרקם וכמעט את אותו הטעם. של כוסברה. או נענע.


כאבי הגב חלפו ביום השלישי של הניקוי העמוק (6 ימים לתוך התהליך).

מיום ליום ההרגשה הפכה לנעימה יותר בגוף, פחות עומס, יותר קלילות והרבה הרבה יותר אנרגיה.

סיימתי 5 ימי נוזלים בהצלחה רבה. היום האחרון היה קשה בעיקר בגלל השעמום של התפריט וגם כי כבר רואים את הסוף.

הסוף הוא לא בדיוק סוף. הוא מעבר לעוד יומיים שדומים לתפריטים של הימים הראשונים. זאת אומרת שמותר לחזור וללעוס. ירוקים כמובן😆


השאלה המהותית שהעסיקה אותי במהלך ימי הניקוי היא מה קורה ב"יום שאחרי".

האם עכשיו אני מוותרת על קפה, לחם, ביצים, בשר וסוכר? האם אלו החיים הקולינריים שאני רוצה לעצמי?

מה אני לוקחת מהתהליך, מה אני משמרת ומה אני מחזירה?


בקבוצת הפייסבוק אנשים כתבו על מנהרות וקושי במהלך התהליך ועל "יציאה לאור" ושינוי הרגלי התזונה שלהם. היו הרבה דיבורים על "הרעלים" ועל כך שעכשיו הגוף מתנקה מכל הרעלים של הגלוטן והקפאין והסוכר, ולמען האמת הצטמררתי (ולא מהניקוי) כי איך אפשר להגיד על בייגלה ירושלמי שהוא רעל ואיך אפשר להכריז שהאספרסו שלי בבוקר הוא רעל?


שנים שאני חייה את העולם הקולינרי. מגיל 10 אני אופה, בשנים האחרונות גם מבשלת, אני כותבת על אוכל ומוצאת במטבח מקום של יצירה, עניין, סיפוק ונחמה, אז איך אפשר להגיד על האוכל הנפלא שלנו שהוא רעל.

היקום לא מייצר לנו רעל - הוא מייצר עבורנו חומרי גלם נפלאים.

נכון. אני יודעת שהעולם המודרני גרם לשפע והצפה של אוכל מעובד, ברור לי לחלוטין שגם הפירות הירקות, הבשר והחלב שלנו אינם בהכרח "מוצרים מהטבע", ויש סביבנו הרבה יותר סוכר ממה שאנחנו באמת צריכים, אבל מכאן ועד לכנות את המזון שלנו "רעל" זה כבר מרחק שאני לא רוצה לעבור.


את הניקוי עשיתי במהלך חודש יוני והחלטתי להמתין עם כתיבת הפוסט ולא להעלותו מידי עם סיום התוכנית, כדי לתת לעצמי זמן "חזרה" לשגרה ופרספקטיבה רחבה יותר על התהליך.

בשבועות שחלפו מאז הניקוי אני משתדלת להקפיד על סדר היום, למרות שארוחת ערב בשעה 19:00 כנראה שלעולם לא תהייה ראלית עבורי בשנים הקרובות (לפחות עד שהילדים יגדלו קצת). אבל כן אני שותה שייק סופר פוד בשעה 10:00 וכן אני מרבה בשתייה במהלך כל היום, וכמות הגלוטן ירדה (אך לא נעלמה), ומוצרי חלב גם ככה אני כמעט ולא צורכת והקטע המוזר ביותר שמאז תחילת התהליך אני בקושי שותה קפה (מ - 3 אספרסו ביום, ירדתי לכ- 3 בשבוע ). פשוט לא כל כך בא לי ועדיין לא חסר לי.

אני לא מאמינה באיסורים. אני מאמינה באיזון, בהקשבה לגוף וגם לנפש.

אוכל "בריא" ככל שיהיה, אם לא יהיה טעים וכזה שמשביע את הגוף והנפש, פשוט לא יהיה.


במהלך השבועות האחרונים מצאתי שהדרך הנכונה עבורי היא פשוט להעשיר את התפריט היומי במזונות עם ערכים תזונתיים עשירים כמו סלטים עשירים בירקות וקטניות, מאפים נטולי גלוטן, אנטיפסטי וירקות. כך לא מורידים מאכלים מהתפריט, אלא מעשירים את התפריט ומייצרים אלטרנטיבה לבחירה במהלך היום.


אני חושבת שהאתגר הגדול שלי הוא למצוא מתכון ללחם ללא גלוטן שיהיה גם טעים, גם אכיל וגם במרקם של לחם. ניסיתי את לחם הטחינה שכבש את האינטרנט ולצערי הוא נזרק לפח אחרי ביס אחד, ניסיתי לחם על בסיס קמח שקדים וגרעינים וגם הוא נשאר יתום על השייש. הלחם היחידי שכרגע צלח את מבחן האכילה/הכנה שנייה הוא לחם כוסמת עפ"י המתכון של רחלי קרוט בעלת הבלוג 'קרוטית'.

לאחרונה קיבלתי עוד 2 מתכונים של לחמים ללא גלוטן - מבטיחה לנסות ולעדכן.


שני סלטים, שהם בעצם ארוחה, שנחשפתי אליהם לאחרונה וגם הם הפכו לבני בית הם סלט כל טוב (שגם הוא מהבלוג 'קרוטית') וסלט שעועית שחורה ואורז מלא של זהר לוסטיגר בשן בעלת הבלוג הנפלא 'לאכול טוב'.

זה נכון שמהיר וקל יותר להכין סלט ירקות, אך שני הסלטים האלו יכולים בקלות להחליף ארוחה - הם עשירים בירקות, דגנים וקטניות ויכולים להשתנות בהתאם לירקות ולירוקים שיש בבית ואם רוצים להתפנק ולהעשיר עוד יותר, תמיד אפשר לפזר גבינת המאירי או פטה כבשים/עיזים לשיפור החוויה.


לסיכומו של תהליך אני שמחה שעשיתי את "הניקוי". הגוף מרגיש טוב, התפריט הועשר, שייק הסופרפוד בבוקר מתאים לי והשבוע גם קיבלתי מחמאה שעור הפנים שלי נראה מעולה 🤗 רק בשביל זה היה שווה 🤣



610 צפיות0 תגובות

!חדש

מפגשי אפיה 

בהתאמה אישית

bottom of page